Jogg och lugn galopp

 
Stormen har blivit bättre i knölarna och ömmar ingenting så jag red med den engelska sadeln idag :) Jag red till travabanan. Och som alltid så stannnade Stormen varannat steg dom första 100 meterna från stallet. Tjur ponny! Det blev bättre efter en stund och började trava glatt när ja bad honom. Växlade mellan trav och skritt och han kändes ganska lyhörd. Jag började träna jogg och i början ville han bara springa iväg.  Sen så gjorde jag växlingar mellan vanlig trav och jogg. Han blev väldigt lyhörd på skänklarna :) Blev jätte glad. Jag fattade galopp och försökte hålla så kort galopp som möjligt. Lite svårt men han gjorde sitt bästa kändes det som ♥ Jag gjorde det på vägen hem också och då har han lite svårare att vara lugn för han vill bara sticka och komma hem men idag tänkte jag att jag skulle visa honom att jag också kunde bestämma att stanna osv. som han gör hela tiden med mig ;) 
 
Zebben och Stormen funkade inte alls bra i hagen. Zebben jagar bara bort Stormen och är jätte sur men men .. Det spelar ingen roll för mig. 
Kram Julia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback