Two days

 
Eftersom jag inte skrev någonting om igår (fredag) så kommer det lite update på både fredagspasset och dagens. 
 
                                                                              Fredag

Tränade markarbete ute i skogen eftersom det är så himla dåligt underlag i padocken vilket är jätte tråkigt. Men jag tog på han repgrimman och gick på en liten sväng. Tänkte repetera lite showmanship. När jag började med det när jag var på clinic så tyckte jag att det inte var så jätte kul men när det går bättre och bättre blir det bara roligare. Absolut någonting jag vill hålla på med .. tävla i kanske också :P Ja som sagt jag stannade och inte ta någonting i ledrepet. Backade utan att ta i ledrepet. Han har blivit jätte uppmärksam på mig och det känns jätte bra:) Jag både skrittade och travade. Klantiga jag ramlade på isen en gång också. Haha! Stormen ba ;   :O Typ vaf*n gör du?! 
Vände hemåt och gjorde samma sak fast hade jätte lång lina och busade lite med honom. Han kastade huvudet åt alla håll och travade på glatt. Nöjd hästägare
 
                                                                 Lördag

Idag tog jag den engelska sadeln för Stormen ömmade ingenting knölarna idag :) Det börjar bli bättre , tror ja. pp Jag red på travbanan och tänkte att jag skulle forma honom och mjuka upp han lite tills imorgon när jag ska rida med Molly. Och en viktig sak idag bestämde jag inte han. Han stannade bara en gång. Jag gjorde halt hela tiden innan han hann stanna. Och när bad honom stanna så gjorde han det och när jag tryckte lite med benen började han skritta.  Super skönt! Kändes som om vi samarbetade idag. Framsteg. Han var inte pigg men inte seg heller utan normal. Men han var väldigt stel och ville inte jobba idag. Han var liksom lite lat. Men vi fick vad vi ville sen båda två. Galopperade lite och sen heeem! 
När jag kom hem myste vi jätte mycket. Vi lekte med yogabollen och bara gosade. Allt är inte perfekt . Han nafsades hela tiden. Haha! Men man kan nästan inte bli sur på han. Bara när han "råkar" bita mig i en liiiten skinnbit då gör det ont så jag vill bara skrika. Men men VI jobbar på det ;)
 
Kram Julia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback