Jobbigt !

 
                                                                             Hej!
Idag så red jag på travabanan. Inte hela. För det var ett ganska tjockt lager med snö. Och det visste inte jag så ridpasset blev inte som jag hade tänkt mig. Jag red lätt i traven nästan hela tiden tränande ingen jogg men galopperade ganska mycket. Sen ganska mycket skritt. Han var ganska pigg men han tyckte att det var så jobbigt med snön så han orkade inte typ galoppera eller trava några längre sträckor.
 
Gjorde halt några gånger och jag har ju fått läxa av min tränare att när jag gör halt ska jag backa typ 1-2 steg till att börja med. För han kan inte backa riktigt än. Men ett tag gick det jätte bra backa men nu på senare dagar så har han inte viljat och bara stretar imot. Men jag brukar till ett eller två steg iallafall efter en stund. 
 
När jag red så kom jag till en ganska stor åker och där satt två stycken killar med skotrar . (som var avstängda) 
Och när Stormen såg dom blev han stel som en pinne och började trippa på tårna och han ville bara springa iväg. Fast dom var ett bra bit ifrån oss. Han bara tittade på dom som att dom var värsta spökerna. Haha! Det var det ända "Spännande" på ridturen :P  
Superfint väder! Kändes nästan som sommar fast det var snö! Solen sken och det var ganska varmt .Så varmt att man fick ta fram ridbyxorna ;D

 
Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback