Min fina och verkligen busiga ponny x'D

 
                                                                        Hej!
Idag så tänkte jag rida lite western i padocken men var inte såå sugen på det för att det var as mycket snö i padocken. Men då tog jag halsringen och sticken och gick ut i padocken. Stormen fick stå lite löst på gången när jag gjorde iordning honom.  Sen när jag kom ut och skulle hoppa upp så gick det inte ....så bra :/ 
Han ville inte gå nära stängslet så jag kunde inte hoppa up. Sen försökte jag hoppa upp själv men hur gick det för klumiga Julia tror ni? Nä det gick inte heller ,, tror faktiskt att jag sträkte jumsken. Gjorde så j*kla ont när jag skulle föra benet över . Hahaha! Kände som en 80+ tant .Så det tog ju en stund ( 30 minuter ) Sen fick jag nog och hämtade min BÄSTIS jo pallen. 
 
Sen blev det bara lite slarv ridnig. Bara kände igenom lite om jag kunde styra stanna och öka tempot. Sen så hoppade jag av och längst ner i min padock så har vi jätte stora snöhögar så jag tänkte att jag skulle klättra upp för dom så jag sprang dit och började klättra till toppen. Stormen tittar efter mig och undrar vad jag gör och då händer det. Han blir HELT galen. Jag har aldrig sett honom sådär. Han bara galopperade runt och runt och runt i padocken. Han bockade sparkade bakut hela tiden. oh.. Jag gled ner på rumpan ner för högen och då var han längst bort i padocken och då ropade jag på honom och då sprang han i världens galopp mot mig och nosade andfåd på mig. Men jag tänkte visa honom att det inte var farligt så jag klättrade han upp igen och pratade med honom lugnt och då blev det samma sak. Runt och runt . Och jag bara studerade och tänkte .. men varför? Han såg ju mig helt klart för jag ropade på honom x antal gånger och då tittade han nyfiket på mig . ?
Sen så gick jag ner och började gå mot grinden. Och började prata med honom och säga lugn lugn... Men han fortsatte springa fast jag var vid grinden och då brukar han alltid vilja komma och gå in men efter en stund så lugnade han ner sig och jag gick med honom runt i padocken och skrittade av honom ...
 
Ojoj vilken ponny! 
Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback