Mjukis!

 
                                                                       Hej! 
Idag red jag en lite tur i skogen. Som vanligt. Men idag så tränande jag att ställa honom. Jag tränande ställa huvudet in mot snövallarna. Han var jätte mjuk och fin i dag. En riktig mjukis . ;) Jag jobbade lite kortare galopp. Han brukar ha en tendens att vilja tokspringa i galoppen. Men försöker jobba den saktare och saktare för varje gång jag rider. Men alla känner nog till att när man försöker korta galoppen eller traven så saktar gärna hästarna av _:P
Och det problemet har jag nu... 
 
S*tan vad kallt det var idag -15 och blåsigt och snöigt! Usch! Det stack hur mycket som helst i mitt ansikte när jag red.  DISS!
 
När vi kom tillbaka så var vi ensamma i stallet och då körde jag en riktig mysbortsning med massageborste och magicborste och hela shotarongen. ;D  Han gäspade och tuggade som en tok! Jag tror att han uppskattade det ;) Hoppas jag. 
Ville absolut inte titta på mig och kameran :P 
Skratta åt min bild med stormen. Men man måste ju bjuda på sig själv.. Eller? 

Kram♥
Trackback