Tagga tagga

 
                                                                Hej!
Kände att förra inlägget var lite deppigt. Så nu tänkte jag skriva lite hur mitt intresse har förändras.
 
När vi köpte Stormen var mina planer att köra liiite western och mycket horsemanship. Sen typ bara skogsmulle och bara ha kul med kompisar. Inge tävlingar typ. Bara jätte små. Men nu efter jag har haft Stormen i snart 4 månander så har det helt ändras. 
I början så körde jag mycket horsemanship och lärde känna honom och det var helt rätt. Men nu när jag har jobbat mycket sånt så har det intresset svalnat. Det är mycket Stormen kan och det är mycket som han behöver lära sig men när jag inte vet hur jag ska gå vidare och göra så har det blivit så tråkigt och det har typ inte känts att Johoo! Horsemanship när man väll har börjat tänkt på vad man ska träna på. 
På westernfronten så har det intresset vuxit enormt. Jag har börjat träna för en westerntränare varit på en clinic och ska på en till den 21 -22 Mars.  Det har inspirerat mig så mycket .Känslan. Och ett + Stormen verkar tycka det är roligt och han är jätte duktig på det. Det känns redan som att vi har utvecklas bara på dom här 4 månaderna. 
Så det ska vi fortsätta med.  Tävlingar ... ja det är inge mycket westerntävlingar här uppe i Norrland men ska försöka att hittta nån liten iallafall. Jag vet redan en och det är helt på lek så det känns ju skönt. Stormen och jag är absolut inte redo på långa vägar att ut och tävla men det är ju några månader till sommalovet. Så då kanske ser helt annourlunda ut.  
Om jag kommer ut och tävlar så vill jag nog bara köra lite plesure och trail. Det tycker jag är dom roligaste grenarna och kanske något mönster av något slag. 
Jag vill bara säga att jag inte är värsta westernproffset. Som kan alla grenar och vad dom handlar om eller vad allt tillbehör och utrustning heter. Men det tycker jag inte är det viktigaste.Det jag tycker är viktigaste är att jag & Stormen tycker det är roligt! 
 
                                                   Western en ridstil som ALLA borde pröva på!

Imorgon blir det en liten tur ut i skogen och köra... WESTERN! Tagga tagga :D
Bamse Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback