Vilket ridpass!

 
                                                               Hej!
Idag så red jag i padocken och innan jag gick ut till stallet så skrev jag och planerade hur ridpasset skulle se ut och vad jag skulle göra exakt. Vilken uppvärming och vilka mönster jag skulle rida. Och ridpasset gick mycket bättre när jag gjorde så för jag var så taggad och visste precis vad jag skulle göra. 
 
Jag började med att skritta och trava fram på helt långa tyglar. Sen tog jag en galopp i båda varven. sen började jag träna riktigt. Jag började med att rida en 8 runt koner. Böjde han inåt. Och tryckte ut honom med innerskänkeln. 
Han ville gärna flytta in sig mot konan men kämpade med benet och tryckte ut honom. Jag gjorde det bara i skritt. Sen gjorde jag halt och lät honom fundera lite och berömde han mycket innan jag gick tills nästa grej. 
 
Sen så red jag serpentiner. Ungefär 5 stycken över hela planen. Han var väldigt stel och ville inte böja sig men efter en stund så mjuknade han. Jag gjorde det ungefär 4-5 gånger sen så gav jag mig. Berömde och lät honom tänka.
 
Till sist så gjorde jag ett westernmönster som ser ut såhär.
Det gick också bra han kändes mjuk och fin..orkar inte berätta hur man rider.. Men lite galopp,jogg och halt och back. 
Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback