Volmsta!

 
                                                            Hej!
Idag red jag på Volmsta med Molly. Måste bara säga det vilken krutponny jag har!! ;D Vi började galoppera nästan direkt för att hästarna var så pigga. Vi galopperade väldigt mycket för att hästarna var supertaggade.Vi skulle köra en stadig och lugn galopp men det gick inte för mig.. för om jag skulle få stormen lugn så skulle jag få sitta med händerna i magen och hålla honom hela tiden och det ville jag inte. 
 
Jag tyckte den här ridturen var extra mysig för att Molly och jag pratade om lite annat än hästar och det var skönt att prata av sig lite :) Tack Mollsan!♥ 
Och på och tala om mysigt...vädret. Det var helt otroligt . Sol och inte några moln helt klarblå himmel. Förutom att det var lite kallt.. Men det struntade man i. 
 
För att komma in på travabanan så måste vi gå över en jätte stor snövall. Och Molly började. Tösen är ju lite större än Stormen så det gick ganska bra för henne men Tösen tyckte också att det var lite lustigt med så mycket snö.
Men när Stormen skulle över så försvann hans ben och han började kravla som bambi på is. Haha vilken konstig känsla. Men han klarade sig fint! Tösen och Stormen = Ranchhästar ;) 
Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback