Piggelin !

 
                                                                   Hej!
 
                                                        Jag ska börja säga:
 
                                               Jag har världens bästa ponny!
                                        Han är busig men har verkligen glimten i ögat
                                                    Han är en så undebar ponny 
                                               Söt,snäll och bara den bästa!♥

Jag tror nog att alla kan lista ut att Stormen var duktig idag. Han visade sitt riktiga jag. Tjurade ingenting och bara va. Han gjorde precis som jag ville och gav ALLT. Jag red på travabanan ända upp till  älven. Riktigt bra pass enligt mig. Jag ska verkligen fortsätta som jag gör. Jag pratar högt med mig själv hur jag ska göra när jag rider och låtsas som att nån tittar på och jag berättar hur jag gör. Då går det alltid såå bra att rida. 
 
Jag började med lite lätta tempoväxlingar mellan skritt och trav. Sen började galoppera korta sträckor och göra trav galopp trav galopp osv. Han var inte sådär jätte pigg då men sen körde jagv lite skritt sen vände jag hem och då viskade jag i hans öra:
                                          " Ja nu ska vi hem.. Kom igen! Du är bäst!♥ " 

Och han nappade på det direkt och for iväg som ett skott. När det kändes som att han skulle sakta av så snärtade jag lite lätt med tyglarna på min skoter overall och det lyssnade han jätte bra på och galopperade ännu snabbare. 
Mycket bättre än att använda sporrarna eller spö. (använder inte spö.. längre)  Det var typ allt. Juste.. Jag red barbacka och det gick super . Satt väldigt bra i galoppen men traven måste jag träna lite mer på. 
Här kommer lite bilder sen ridturen. 
      
                                                              Kram♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback