Presentation

 
                                                                   Hej!
Jag heter Julia är snart 15 år och bor uppe i Norrland. Jag är en riktig häst tjej och jag började rida när jag var 8 år på ridskola efter 4 år där s vart jag trött och började märka att jag inte utvecklades. Att jag började ändra åsikter om hur alla tog hand om hästarna där och började riktigt tycka synd om dom . Mamma skulle flytta på landet och där fanns det ett stall ett gammalt travstall. Jag hade bott där fast på andra sidan i flera år men sedan flyttade. Så jag var ofta i det stallet och lekte. Jag började snabbt göra iordning stallet och mamma och jag började leta efter hästar. Jag hittade en perfekt häst. Kasper. Min drömhäst. Min vita springare. Men han var inte riktigt som jag trodde. Han var en riktigt envis och busig häst. Ett tag vart han farlig. Han sparkades attackerade mig osv. Men jag jobbade med honom och gav honom en riktig chans.  :) Det lyckades.
Jag har haft honom i snart 2 år nu men för ungefär ett halvt år sen fick han en senskada  och han kommer inte bli okej....
 
Men den här bloggen heter ju inte precis Kasper utan faktiskt WildStormWind. Så nu tänker jag berätta om honom lite . Hur jag hittade honom osv. 
 
                                                       Oktober 2012 
 
Är nog en av dom bästa månanderna i mitt liv. Mamma visade mig två hästar på blocket. Och så sa hon :
"Dom här hästarna ska vi åka och titta på till helgen"
Jag var skeptisk.  På lördag skulle vi titta på en 12 årig dressyr ponny. Kategori D. Han var fin! Men passar den mig? 
 
På söndag skulle vi titta på en 5 årig . C ponny. Han har hoppat och tränat mycket dressyr. Samma sak tänkte jag . Passar den mig? Är den inte lite för ung??? 
 
Helgen kom och jag red båda blev FÖRÄLKSAD i den 5 åriga ponnyn . ~ Wild Stormwind ~
(Stormen)  
Efter några veckor fick jag åka dit och rida honom på en lite uteritt. Samma sak där han var den rätta. 
                        
                                                             23 Oktober 
Stormen besiktades och igenom utan anmärkningar. Juste mugg på frambenen men det brydde vi oss inte om och han åkte hem till mig direkt och nu har jag haft honom i ungefär 3 månader och på så kort tid så har vi kommit så långt och vi har börjat lärt känna varann. Men det är långt kvar.
Så här kommer ni följa min vardag men mest min och Stormens resa . Framgångar och Motgångar. 
 
                                       Kram Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback