Segprupp!

 
                                                                   Hej! :)
Det var ju egentligen mennigen att jag skulle rida med Molly idag och vi skulle ha ett litet race men det blev inte så.. men så är det ibland. Det går inte enligt planerna. Men jag tänkte att jag skulle träna galopp och kondition ändå. 
Så.., först gick det inte att fånga han i hagen för han bara sprang runt runt och ville absolut inte bli till fångatagen. (inte likt han) ._, Jaja tillslut gick det med lite mutning . HÖ♥ Räddaren i nöden. 
Jag gjorde ordning honom och red iväg . Kände dirket att han var väldigt trött och seeg. Så på hela vägen dit ville han inte galoppera inte ens trava utan bara stå still eller skritta. åh! Och påvägen hem var han likadan. 
Alla hästar brukar väll vara pigg på vägen hem? Ja men inte Stormen 
Men jag kom på att jag kunde prata och peppa honom så jag skrek typ hela vägen hem! NU SKA VI HEM! JIHOO! JA KOM IGEN DÅ!  haha bra fantasi man har ibland. Det bästa av allt det funkade! han började galoppera snabbare och snabbare. Körde lite intervaller. Gallop en bra bit sen skritt sen galopp  osv. 
 
                                                                  Resultatet blev:
                                                           En trött och svettig häst!♥
 
                                               Super söt i ny täcket! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback