Superuteritt!

 
                                                                     Hej!
Idag red jag barbacka ut på travbanan och körde lite tempoväxlingar. Red med repgrimman med tyglar. Vilket tempo han hade idag och vilken duktig häst jag har! Vi har ju haft en liten "svacka" någon vecka men nu verkar det som att det håller på att ordna sig. 
Jag började köra lite trav och skritt övergångar. Han var as duktig. Han lyssnade jätte bra.Både på repgrimman och mina skänklar. Sen tänkte jag galoppera men då la han öronen bakåt och kastede upp huvudet. Men då snärtade jag med tyglarna på mitt ben och gjorde galoppskänkel. Då började han galoppera. Gjorde lite såna övergångar mellan galopp och skritt.
 
På vägen hem så vart han ganska pigg men jag körde ändå övergångar mellan galopp och skritt. Men tillslut släppte jag i galoppen och lät honom besäma tempot. Han galopperade på riktigt bra ! (Y) :) 
Det är så skönt att veta att han galopperar på, jag behöver inte sitta med hälarna fastlimmade i magen på honom.                                                                                                                                                                                         Han fixar det superbra själv!    
 

Tyvärr inga bilder idag,,glömde kameran hemma ...
 
Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback