Varför western?

 
                                                               Varför western?
 

Jo, western. För ungefär 2 år sedan hade jag inte en tanke på att rida western. Det var liksom hoppning eller dressyr som fanns att välja på. Men jag började höra mer och mer om western av min kompis Molly :3 
Hon berättade hur hon jobbade med sin foderhäst och hur hon hade sett på YouTube och på westerntävlingar. 
Jag tänkte inte sådär jätte mycket på det men efter jag hade tittat upp de så blev jag bara mer och mer intresserad av det. 
 
Efter någon månad så startade det en liten westernträning en gång iveckan bara lite längre bort från där jag bor. Där fick vi träna på trail , plesure, horsemanship och lite andra grenar i western. Men om jag ska vara ärlig var jag inte sådär jätte imponerad.. Kasper som jag red då när jag inte hade stormen kunde allt nästan i trail och det var det mesta vi tränade. Det var ingen riktig utmaning. Så det blev inte såå kul.
Men jag fortsatte träna hemma och det blev bara roligare och roligare. ^^
Den 4 Augusti skulle det vara en prova på westerntävling där och jag och Molly pratades ihop och bestämde oss att Såklart ska vi vara med!  
Men Kasper fick då en senskada och därför blev det ingenting för mig men Molly kom hem med en första plats i plesure. 
 
Sen köpte vi Stormen och då hade jag redan bestämt att jag ska satsa på western. Och det blir det också. Förra helgen var jag på en clinic för Jonna Eriksson. Jag är ju bara nybörjare i western så det var väldigt roligt och lärorikt att få träffa andra westernfolk och jag lärde mig mycket . Basic grejor liksom. Superbra ! ;D♥
Och nu ska jag börja träna för en tränare en gång iveckan . En tjej som heter Jenny. Ska bli spännande och mitt mål är väll att kanske ut och tävla någon gång också :P 
 
                                                         Wish me good luck at the nice way ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback