11/7

 
Hej,
 
Idag så kom Josefin hit och va med mig lite :) När hon kom hit så pratade vi lite sen så gick vi ut till Stormen. På schemat stod det : Padocken bommar mönster osv. Jag sadlade och tränasade han och sen gick vi ut. Vi plockade fram bommar till ett L och två sockerbitar till nåt litet horsemanship mönster. 
 
Jag hoppade upp och började värma upp honom i skritt trav och galopp. Jobbade sen i form i volt och han var väldigt fin i joggen idag. Han stretade imot lite ibörjan när jag skulle forma han. Han liksom var lite tjurig :P Efter en stund så blev han mjukare. Lite imellanåt så gick jag och backade L:et. Första gångerna på L:et var han lite klumpig på bommarna men sen på slutet fick vi till ungefär en gång där han gick fint så där slutade jag med det. Gjorde även nåt mönster när Josefin låtsades vara domare XD Han var duktig på det med men lite mervträning behövas nog allt. Han behöver konditionsträna lite tror jag ;)
 
Seeeen så tog jag av honom tränset och galopperade lite och lät han strecka ut sig lite :D Superhärligt! 
 
Och vi får inte glömma .... Duktiga Josefin red även Stormen utan träns och styrde han och till och med travade! :O   OMG! Ne men hon är typ rädd för hästar och har ridit två gånger i sitt liv och båda gångerna var på Stormen satt det var ganska bra för att vara andra gången i sitt liv :P
Kram Julia :D♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback