Rätt galopp

 
Hej, 
 
Eftersom Stormen har haft lite svårt med att få rätt galopp så tränade vi lite på det idag också men idag var han mycket bättre. Fattade rätt galopp nästan hela tiden. Det är vänster varv som han krånglar lite med . Sen så jobbade jag även formen , lydnad. Han var ganska jobbig idag för han hängde i mina händer nästan hela tiden i formen. Fick påminna honom hela tiden och liksom lyfta upp honom. Sen ville han inte gå rakt idag. Jag tränade lite halter och mönster på medellinjen och då fick han för sig att inte gå rakt. Han skulle liksom ut på spåret och yra. Fick vara bestämd idag och gjorde några skänkelviknignar hit och dit sen  började han lyssna lite bättre på mig. 
 
I galoppen ville han inte hålla på spåret utan genade för att komma så snabbt som möjligt till grinden och stallet. Jag fick köra volter i galopp i just det hörnet han gende i som mest. Han var ganska tung och han sänkte huvudet mot marken för att få mer kraft. Som han alltid gör i galoppen ;D 
 
Sen så när jag var klar i padocken så red jag en sväng i skogen lite mer i skuggan för det var så jävla varmt. Vi gick över en bro och klev över stock och sten. Myysigt!♥
Kram Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback