Snabbt ska det gå .. tydligen

 
Hej,
 
Jag har inte kunnat blogga för jag campar med min pappas familj. Men nu är jag hos mamma och har nyss ridit så jag tänkte : Jag bloggar en stund nu innan jag måste cykla till campingen för pappa kan inte hämta mig. Vill bara säga att det är 8.8 km Uh!! Jaja om Stormen måste träna måste jag också göra det :P
 
Ridningen : Idag red jag i padocken och hade tänkt att jag skulle rida utan träns men med sadel för att få lite bättre balans och hjälpa honom när vi ska svänga osv. Dom här sista gångerna jag har ridit löst så har dwet blivit så att Stormen fått gena i hörnen ochj bara galopp galopp galopp men idag ville jag verkligen träna och ha riktig kontroll över honom. Eftersom Stormen drars till grinden verkligen HELA tiden så tänkte jag om lite. Jag ställde ett stort parasol lutad mot grinden. Stormen blev lite fundersam och ville inte gå till grinden i onödan. Lite konstig var den nog allt. Men det var verkligen skit effektivt! :D Bästa grejen jag har kommit på någon gång! Så nu kunde vi verkligen fokusera på varandra och inte grinden. Jag jobbade mycket hörn och tempoväxlingar. Men vi hade våra kamper idag. Ett hörn och där ville han gena som satan. Så där höll vi på ett bra tag. Tillslut fick jag ta på honom en grimma och haka på några tyglar. Då gick det och då var jag nöjd. Vi får jobba mer på det men annars gick det jätte bra. Han backade jätte duktigt och ja .. Vilken häst :P 
Kram Julia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback