Sommarprojekt Del 1

 
Hej, 
 
Denna sommaren har jag ett sommarprojekt med Stormen som jag kanske har nämnt här någon gång. Jag har tänkt att köra in honom :D Idag var första träningen. Inger och Erik hade en gammal sele som jag fick. Jätte snällt av dom! Så idag tog dom den till stallet och idag tömkörde jag han för första gången. Det är första delen. Tömköra han lite först. Göran är en väldigt duktig trav människa och han har hållt på med travhästar hela hans liv. Så jag tänkte fråga han jätte snällt om han kanske kan hjälpa mig att gå vidare. Han hjälpte Inger och Erik att köra in sin häst och det tog en vecka! Haha verkligen snabbt. Men tänkte ta det lite lugnare så han fattar. Sen blir det bara ut och åka! :D Liksom om man har en kompis hemma och istället för att rida och kompisen får gå kan man ju köra lite  och mysa lite ! ;) 
 
Jag tog på honom selen. Det var ganska lätt, fick ju lära mig att sela när jag praoade i ett travstall.Sen gick jag ut i padocken och stannade honom och längde ut tummarna och stod bakom honom ett tag bara satt han fick fundera varför jag stod där och kika runt lite. Han vände på huvudet och tittade på mig och det såg ut som att han tänkte :Vad gör du där din galning? :P Min rygg är här!  .. Haha.Sen smackade jag lite och han började gå framåt. Gick precis bakom honom. Jag tränade att styra lite och skritta och stanna så han lär sig att lyssna på mina hjälper. Men när jag skulle göra halt räckte det med att säga whoo och ta lite lätt i tummarna. Ibland när vi stannade ville han inte riktigt stå still så då snurrade han några varv med stjärten och ville få bort mig. Men jag gick efter och tillslut stannade han och då gick jag framåt och stannade rikitgt och berömde. Väldigt nöjd för att vara första gången.  Nu är det bara något som fattas ... Vagn och lite mer kunskap för både Stormen och mig! :D ♥
 
 
Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback