Tävling

 
Hej , 
 
Tänkte berätta lite om hur tävlingen gick. Jag orkar inte berätta hela historien för då blir det för långt xD nej , men stressigt, kom försent och glömde nummerlappen och massor av knasiga saker. Men allt ordnade sig i slutänden :)
 
Första klassen , Pleasure (utan galopp)
 
Eftersom jag kom lite sent så blev det väldigt snabb uppvärming. Så blev stressad jag själv men slutade med att jag kom in på banan i rätt tid och uppvärmd! Det var jag och två ryttare till i den klassen. Var lite nervös först men sen så när jag kom in på banan ville jag bara le och skratta men så dum som jag var höll jag tillbaka det så jag antar att jag såg ut på en död fisk i ansiktet -.- Jaja . Vi började rida runt och domarna i mitten ropade upp olika gång arter. Skritt och trav. Jag tyckte han var väldigt duktig att hålla formen och gick jätte fin jogg. Det ända som var lite jobbigt var att en tjej försörde för mig hela tiden. Hon red om mig och kom väldigt nära mig så jag fick tvärstanna. Hennes häst var väldigt sur så fick akta mig men annars var allt bra.  Min tränare och hovslagare var där som banbyggare och dom bara flinade till mig och gjorde tummen upp :D Det kändes som ett bra tecken! ;) 
Vi blev inkallande till en line up och sen var det prisutdelning och jag kom.... ETTA! Haha!  jag blev väldigt förvånad men skit glad ! 
 
 
Andra klassen, Horsemanship (utan galopp)
 

Jag och Stormen var väldigt nöjd och glad efter första klassen sen var det bara att ladda till nästa klass. När jag kom in på banan så ställde sig alla hästar och jag ( tre andra ryttare ) på kortsidan. Vi hade alla tränat in ett mönster som vi skulle göra. Jag startade som två och när jag kom fram till första konan så skulle jag stanna och ge ett tecken till domaren. Stormen börade backa och slutade inte så han fick en liten "spark" i magen. Sen forsatte mönstret. Jag började i trav en liten volt och sen stopp. Han kändes fin i formen och volten kändes verkligen bra. Fick ta i han ganska mycket när jag skulle göra halt men jaja.. Sen fick vi rida runt lite på spåret. Visa upp lite gångarter sen en line up och helt plötsligt kom domaren fram till oss alla och vi fick backa en för en. Stormen backade jätte bra ! :D Sen prisutdelning.. Jag kom.. TVÅ! Helt otroligt. Att tävlingen gick så bra! 
 
Mer en nöjd med Prinsen!♥♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback