#16 Mars

 
Idag så red jag till travbanan. Jag hade tänkt att träna lite tempoväxlingar och halter. Men det blev mest tempoväxlingar. Jag skrittade fram honom först. Jag kände direkt att han inte var så jätte taggad för denna ridtur. Men jag red på och började trava och gjorde lite tempoväxlingar mellan skritt och trav. Och lite halter. Han var väldigt seg och protesterade mycket till mina skänklar. 
 
Red hela travbanan. Det var jätte soligt och  bra underlag för att rida. 
 
Han stannade bra många gånger och ville inte gå fram. Han brukar lyssna på mig om jag säger till men idag var han riktigt tjurig. Efter en stund så gick han fram. När jag  vände lite senare så var han väldigt pigg. Så jag gjorde lite galopp övningar. Jag red på i snabb galopp. Sen så tänkte jag en väg framför mig och då skulle jag göra halt. Stormen tyckte det var lite jobbigt och onödigt när man bara kan springa hem. Men då gav jag tillbaka med samma mynt. När jag vill stanna gör vi det och när jag vill framåt så går vi framåt.  Nu när jag gör galoppfattnignar säger jag alltid höp höp . Han lyssnar jätte bra på det på marken så tänkte föra över det till ryggen.
 
Stormen har ju haft knölar på ryggen som har spruckit. Han är fortfarande lite öm men ingenting jämfört hur öm han var i början. Men imorgon ska jag och mamma åka till Hööks och shoppa lite. En padd och kanske lite annat ;) Om vi hittar en padd så kan jag börja rida med westernsadeln igen för  att vi tror att knölarna blir värre om jag drar på en filt och en liten pad på det (som jag har nu i vanliga fall) ör det blir ju knöligt med det. Så en padd skulle ju faktiskt underlätta också. :) Hoppas vi hittar en bra!
 
Tempoväxlingar tränar jag mycket på för att jag vill att han ska få lite bjudning i våran ridning. Skulle ju underlätta 
Han blir så seg när jag tränar i ridhuset och därför träanr det x-tra mycket ! 
:)
Red med repgrimman och engelska sadeln idag :D
Så himla glad över den fantastiska ponny!♥ Min stora stjärna*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback