31/3

 
Red på kvällen i dag och jag tycker att det blev ett ganska "struligt" pass. Det började med att jag hade bestämt att jag skulle köra bomönster i padocken men så blev det inte. Gick in i padocken.. Barbacka (bara ett schabrak så jag inte skulle bli så hårig på ridbyxorna) Började värma upp med lite volter , halter och tempoväxlingar sen började jag mjuka upp honom i formen. Trav och i skritt. Han kändes betydligt mjukare och härligare i dag än i igår. Kände verkligen att vi samarbetade. Mamma kom gåendes på vägen med Sigrid och då tappade Stormen fokus på mig så jag släppte tyglarna och skrittade lugnt ett tag. Och då kom jag på det. Jag hade glömt hjälm!!!! :O Och jag eller mamma märkte någonting. Vilken slarvmaja jag är! -.- Gick in och hämtade hjälmen och helt plötsligt går tygeln sönder. Den hade tydligen tappat sin skruv och lossnat från bettringen. Fixade det och gick ut i padocken igen. Jag kände att det var väldigt jobbigt med allt som hänt och Stormen blev trött och tjurig när han var tvungen och gå ut till padocken igen. Så jag red ut en sväng .., Lång historia om det men det orkar jag inte berätta ! Jag är så himla trött nu zzzZZZ! 
 
Godnatt ♥

Kommentarer
Postat av: Myggan

Haha känner igen det där med att glömma hjälmen x)
Känslan när man kommer på det :') Oj vad lätt det var om huvudet lixom...:'3

Svar: Ja! Haha! xD
wildstormwind.blogg.se

2013-04-01 @ 00:28:14
URL: http://nordwest.blogg.se
Postat av: Felicia

Super söt ponny! :)

Svar: Tack ! :)
wildstormwind.blogg.se

2013-04-01 @ 18:51:19
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se
Postat av: JONNA - shettisblogg

Det har hänt mig också att jag hoppat upp och ridit utan hjälm, märkte det senare när jag kollade på filmen på kameran att jag inte hade någon hjälm på mig! Tur det inte hände någonting :)

Svar: Ja tur det ! Vi får skärpa oss lite nu! ;)
wildstormwind.blogg.se

2013-04-01 @ 21:16:31
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback