Clinic och smiling monkey

 
Dag 1: Jag kan ju börja att berätta att det inte blev någon ridning på någon utav dagarna för att Stormen hade väldigt ont i ryggen eller knölarna. Så det blev markarbete. Men det var även roligt. Det finns ju en gren som man kan tävla i western som heter Showmanship och om jag ska ut och tävla någon gång så kanske man ska ställa upp i något sånt. Måste medge att det var ganska tråkigt i början men efter en stund när det gick bra och då blev det jätte kul! Kände verkligen att Stormen lyssnade på mig och det kändes bara så skönt i magen och ville bara le som en dum schimpans. 
               
                                                    
                                
Ne , men över till lite övningar och saker jag fick göra. Jag fick stanna backa. Att han skulle stanna utan att jag tog någonting i grimskaftet. Sen backa utan att ta något i grimskaftet. Lite svårt att skriva exakt. Hoppas ni fattar dethär och det kommer mer som ni troligtvis inte kommer komma ihåg. Jaja sen fick jag träna på att göra en 360. Typ ett varv genom att bara flytta framdel. Det var jätte svårt men nu har jag verkligen någonting att träna på. Jag skulle inte vara för nära och allt sånt shit. Jätte svårt och mycket att tänka på men blir as kul att träna på det här hemma :) Fick även träna på att gå mot han och han skulle backa och att jag skulle ha mitt space. 
 
Mycket lärorikt! 
 
Dag 2: Jag fick börja med att repetera lite. Sådana saker jag fick göra igår. Sen så fikc jag träna på ett litet mönster med koner som fick han att följa efter mig och flytta åt höger och vänster . Typ som två stycken åttor. 
Det gick ganska bra eftersom jag har tränat på det hemma i padocken. Sen fick jag träna att han skulle gå med huvudet framför mig och inte säcka efter mig. jag fick skritta runt ett varv runt ridhuset sen fick jag trava. Tränande även på att komma fram i trav. Han skulle fram i trav innan mig så när han hade börjat trava började jag springa med. 
 
En liten svår sak med detta pass var att när jag sprang och när jag gick runt skulle jag hålla händerna som om jag höll i en bricka med glas på. Det är typ den "positionen" man har när man tävlar Showmanship. 
 
Bilder!
Bilderna är då vi tog en paus och vilade en stund . 
Kram Julia ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback