Jenny träning

 
                                                           Hej!
Jag är nog den gladaste tjejen i hela världen just nu. Jag har varit till ridhuset i dag och tränat för Jenny. Det gick så jäkla bra. Förra gången gick också bra men då var det första gången jag red för Jenny och då var det lite pirrigt osv. Men idag var jag heeelt fokuserad på Stormen. Tog åt mig "kritiken" hon gav mig och Stormen. Det går framåt hela tiden känns det som. 
 
Vi började att repetera en övning som vi gjorde förra gången. Och då gick jag in en volt och ställe honom inåt. Han var mjuk i vänster håll men lite stel i höger. Jag fick kämpa med innerskänkeln för att hålla honom ute på volten. Men ändå var han mycket duktigare nu är förra gången för då gick han boksavligen inåt hela tiden.  
Sen fick jag jobba på koner i en volt och göra volter runt varje kona. Ställa honom och forma. Jag har en tendens att he fram handen när jag vill att han ska gå framåt ( för han blir jääättte seg i volterna ) och då sa Jenny att jag inte ska göra så när jag ska forma för då ger jag honom som typ eftergift fast han inte gjort rätt.  Jobbade på det en  stund i skritt sen trav. Han var väldig seg men Jenny tyckte att jag ska vara lite mer konsvekvent. Att jag kan bli lite arg på honom om han inte börjar i trav när jag vill det. 
 
Sedan fick jag rida ett mönster som såg ut som en fyrkant med bommar sen yttligare en bom till på två stycken sidor. ( som är mittemot varnadra) Jag skulle först skritta in i fyrkanten göra halt och sedan skritta ut. Jag fick köra många gånger och skritta in trava ut  och trava in trava ut. Han tykcte det var jätte jobbigt att trava ut. Fick även träna formen i trav. När han gav efter skulle jag sluta med skänklarna och tyglarna. Eftergift. Jag skulle ge han beröm så han skulle bli nästan lite larvig av stolthet. 
 
Jag sa att jag ville träna på neckreining så då gjorde vi det. Hon satte ut tre koner och sen fick jag pröva i skritt , trav och sen med en hand. Lite svårt i traven han hade inte lika mycket koll på mig som i skritten. Men bara att träna på här hemma :) 
 
Höjd punkten på hela passet idag var att Jenny sa en sak till mig som gjorde mig så glad att jag nästan sprack av glädje . Vi stod och pratade en stund mellan övningarna .
 
Och så tittade hon på mig med ett leende och sa ; Det här kommer bli jätte bra. Ni kommer att gå långt. Ni måste ju absolut vara med på nån tävling till sommaren. 
Och jag svarade med ett leende på läpparna att det ska vi. En pröva på tävling. som vi ska göra som en kul grej inget allvarligt. 
 

Godnatt mina bloggläsare ♥♥♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback