Motgångar motgångar och motgångar

 
Helt ärligt så är jag inte glad efter denna kväll. Jag är trött på allt det här. Vill bara skrika och grina. Min mage gör ont av oro och ögonen fylls av tårar hela tiden, minut som sekund.
 
Ridpasset gick ganska bra han var lite stel. Jag tränade formen idag. I skritt, trav och lite lätt i galoppen. Han blev jätte mjuk i skritten efter en stund tog bara lite i tyglarna och bad honom gå ner och det gjorde han så snällt. Men i traven var han lite stel och stretade imot mycket. Annars inte så mycket annat om DET men det kommer mer lovar.., 
 
När jag tog in Stormen idag så drog jag av honom täcket och Göran slog på skon. Testade den nya padden. Den såg jätte fin och vällpassande ut. Men Stormen blev inte sig lik när jag tog på honom westernsadeln. Han la öronen bakåt  riktigt och började promenera runt. Och så HÖGG han mot mamma och mig som gick förbi han. Det gör han aldrig. Så blev lite fundersam. Tog av honom sadeln och klämde och kände lite på hans rygg. Knölarna som har spruckit var han inte öm i men nu hade det kommit nya som han var väldigt öm i . Göran som har hästkunskap sen länge tillbaka hjälpte mig och titta. Men han sa att jag skulle ta på den engelska sadeln och det gjorde jag. Han var sur då också som när jag tog westernsadeln. Jag drog åt sadelgjorden och satte mig upp. För vi skulle se om han ömmade om jag satte mig upp i sadeln. Om jag kunde rida eller inte! Men då visade han ingenting så  jag red ut. Han var helt normal. Precis som vanligt. 
 
När jag kom tillbaka så tittade jag lite närmare oc då ser jag på alla knölar han ömmar mycket på. Alla har typ sprucket och börjar blöda..., suck.. jag tvättade med bakteriedödande shampoo och tog på potatis mjöl. Jag hoppas av hela mitt hjärta att han ska bli bra! Inte bara för att jag ska kunna rida på clinicen. Utan jag vill att min  ponny ska ha det så bra som möjligt och inte ha ont någonstans och må bra. Fysiskt och Psykist. 
 
                           Blir så jäkla trött. Och det värsta är att det känns som att det bara jag
                           i hela världen som får problem med sjukdomar hos hästen HELA TIDEN.
 
 

Kommentarer
Postat av: Myggan

Hmmm...det måste ju helt klart ha med de där knölarna att göra. We gonna solve this mystery, pratar mer imorgon på skolan. Tänkt positivt nu Jullan, det kommer ordna sig!;)

Svar: Tack Molly ! ;)
wildstormwind.blogg.se

2013-03-17 @ 21:58:21
URL: http://nordwest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback