Tjurskallar det är vi båda två

 
Red på travbanan idag och idag sod det tempoväxlingar och formen på schemat. Det började med att han var jäätte seg och stannade hela tiden. Men idag blev jag en riktig tjurskalle för han har kört med mig så himla mycket på sist tiden att han ska stanna hela tiden men idag gav jag mig inte. Tvärtom. Islutet kände jag att han gav sig. Började att köra tempoväxlingar på långa tyglar. Han kändes väldigt seg. Men väldigt lyhörd när jag sa : whoo och då gjorde han halt direkt . 
 
Värmde upp i trav och galopp. Sen började jag jobba fromen i skritt. Han var lite stel från början men sen så gick han jätte fint. Jag var nöjd och började trava. Där var han väldigt väldigt stel. Jag fick jobba jätte länge innan han  sänkte sig lite och då slutade jag. Han stretade mcket imot och det gjorde att vi hade nästan som en dragkamp och det kändes verkligen inte bra. På vägen hem blev han jätte pigg så han fick galoppera ett tag sen så skrittade jag en stund sen körde jag lite slalom på vägen i skritt sen fick han galoppera och sen skritta och trava hem :)
 
När jag kom hem borstade jag honom jätte fint och sen när jag tog ut honom i hagen rullade han sig i leran och bajset så han blev alldeles skitig.. Typiskt! -.- jaja lillprutten min!♥
Kram Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback