Trailbana

 
                                                            Hej!
Idag så red jag till Molly och där ställde jag in Stormen i en av hennes boxar och sen byggde vi upp en trailbana med hjälp av koner,bommar och massa annat skojsiga saker. Jag tänkte berätta lite hur Stormen reagerade från gren till gren. 
 
Grinden: Ja,jag hade aldrig prövat grinden med Stormen förut. Och han har lite svårt för att flytta bakdel från ryggen. Men det gick jätte bra. Han backade jätte bra och gick jätte fint igenom. Superbra för att vara första gången. 
 
Plastpåse med rep:  Vi tog en ICA-påse och la lite borstar i sen fäste vi med ett rep och drog efter hästarna när vi red. Molly började och det gick bra för henne, Jag trodde absolut att Stormen skulle skita på sig men han var hur cool som helst. Han gick på som att det inte var någonting. Jag prövade även att trava med den och det gick och. Det gick som en smäck.:)
 
Upphöjda bommar på sockerbitar : Bommar i olika höjd. Stormen fick tänka lite. Han lyfte riktigt fint på benen. Det var bra och roligt att han fick tänka lite mer än vanligt. 
 
Backa L : Jo det var ju det här med backa L:et. Jag trodde att det verkligen inte skulle funka men hörnet. För han kan inte /har svårt för att flytta bakdel från ryggen som sagt. Men jag gick in och började backa han backa på lätt och jätte fint. När jag kom till hörnet tog det en stund innan han flyttade på rumpan men då nuddade han bara en bom men sen så kom vi ut :) Jätte stolt över min lilla ponny♥
 
Sidepass: Tog inte hela bommen utan typ 1/4 av bommen. Han flyttade sig jättefint. Men han har lite svårt. Eftersom det var första gången är jag sjukt nöjd över honom. 
 
Neckreining m.koner :  Han var lite "borta" han var fin i skritten men i traven var han lite seg och lite fokuserad på Tösen istället. 
 
Det var allt! Imorgon syns vi! 
Kram♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback