Två hästar på två timmar

 
När jag kom till stallet idag gick jag direkt och bytte om sen så fick jag rida den nya hästen. Zebben. För första gången. Jag var liiite nervös för att han är väldigt hög. Men jag hoppade upp men det var inte så högt ändå. Inte läskigt högt. Jag skrittade honom lite , gjorde halter travade  och formade honom litee. Han var lite stel men i sluten var han jätte fin! Han hade sjukt långa steg om man jämför med Stormen. Jaja Superkul iallafall! Hoppas mamma och jag kan rida ut tillsammans någon dag det skulle vara jätte roligt :D 
 
Stormen: Jag red i padocken idag. Jag kände att jag ville jobba igenom han lite och känna hur han känns i formen och träna på lite volter och bommar. Jag började att värma upp. Sen så formade jag honom lite. Han var jätte fin! Han var riktig mjuk och sänkte sig direkt. Han snubblade många gånger på ridpasset. Måste träna lite upphöjda bommar så han får lära sig att lyfta på benen. Det verkar som om han inte har någon koll på benen :S  
Tränande på volten. Trycka ut ha ni en fin volt och böja honom inåt. Han var asss duktig i vänstervarv men höger var han lite stelare och lyssnade inte så mycket på skänkeln. Tränande även lite bommar. Två bommar med en hästsmellanrum. Jag gjorde halm mellan dom och sen travade jag ut. Jag gjorde den övningen när jag tränade hos Jenny.Så det är lika bra att träna på den. 
Det var nog allt för idag! Imorgon får Stormen vila! och då blir det slappning eller promenad för min del. Hörs!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback