Western i padocken

 
Hej!
 
Idag red jag i padocken och tänkte träna lite volter och bara rida runt och hålla formen i tempoväxlingar. Jag tränade även på att stanna och backa i flow liksom att det ska vara en och samma rörelse inte bara stanna .........backa ;) 
Jag tyckte Stormen var väldigt stel sen i lördags när jag red med Molly och vi tränade ganska hårt. Det märktes bara i galoppen men i traven och skritten var han normal. Han var väldigt seg och det var typ trava skit snabbt eller skritta fanns inte något mellan läge. Han var inte så pigg på mina skänklar heller fick stanna många gånger och samla mig och komma på andra lösningar. När jag skulle träna stanna och backa så var han väldigt stel och tröck imot med munnen och inte lyssnade på vad jag sa. 
 
Men annars var han väldigt mjuk i skritten. Han börjar verkligen fatta nu. Behöver bara "trycka" på vissa knappar så fattar han direkt. Traven är också ganska bra. Övergångarna är betydligt bättre ända sen jag tränade för Jenny senast. Behöver bara träna för henne och sen efter några veckor sitter det i Stormen. Han lär sig så otroligt snabb ! Så himla kul att han utvecklas. 
 
Imorgon ska jag rida med westernsadel. Mamma och jag åkte till Jenny och lånade några "kuddar" som man kunde sätta under sadeln så det skjuts upp. Så vi får se hur det känns imorgon. Det kommer även en liten tjej på typ 10 år som ska få rida Stormen. Haha! Får se hur det går . Hon var här för typ ett år sen när Kasper fanns med mig och hon gjorde allt som jag sa. Hon blev min lilla slav i stallet! Tummen upp xD♥
 
Syns imorgon! Kram
Det blir bra bilder när man försöker på egen hand . HAHA! XD ..not

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback