Asså yes

 
Hej,
 
Det gick jättebra i ridhuset idag. Jobbade mycket det som jag har tränat hos Lasse,få bort bogen och jobbade mycket i volter. Vi tog även fram lite bommar och tränade blomman /stjärnan vad man nu kallar det. Vet ni vad det är? 
A men det gick sådär. Han var väldigt snubblig på bommarna viskade till Stormen att skärp dig nu men han bara snubbla och stötte i bommarna hela tiden :P Nu vet jag vad vi ska träna mer på. 
 
Han var väldigt stark och pigg idag. Han ville mest bara springa ur mina händer och slippa det jobbiga liksom. Så ponny aktigt. Vill inte vill inte kändes det som att Stormen ville få ut av det men vi fick till det ganska bra innan jag slutade. 
 
Eftersom han var så pigg tänkte jag att lite galopp kanske kan vara roligt nu när han är lite pigg . Och det var han. Han gassade på i varje hörn och for i väg som en blixt xD Men jag formade honom och det kändes väldigt bra. NU är målet att bara få lite mer kontroll och mer styrka i den. Att han ska kunna galoppera saktare och verkligen jobba. Men det var höger galopp. Sen bytte jag varv. Kände att vänster galopp inte skulle bli så bra eller inte hända alls. Jag mjukade upp honom. Ställde lite hit och dit sen så ställde jag ut mot vägen och galoppskänkel och där kom det VÄNSTER GALOPP som jag inte har känt på Stormen på evigheter! Otroligt! Blev så himla glad och formade honom lite sen skritt och massor av beröm. ♥ Ett steg fram♥
 
Molly knäppte massor av fina kort! Så jävla bra kamera har hon men hon har inte skickat dom än så det får bli ikväll eller imorgon. Ni får nöja er med denna bild sålänge haha ;)
pussohej
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback