Kan ni tro det? Jag är tillbaka

 
Hej,
 
Jag vet kan inte ens tro det själv men a. Jag är tillbaka och förvänta er ingenting men är säkert borta inom några dagar ;) Hehe. Jag trodde att jag aldrig skulle gå tillbaka att blogga igen men blir liksom lite sugen då och då. Så jag ska ge det en chans. Saknar liksom att komma in på bloggen skriva lite se om jag har någon enstaka komentar :P Så nu tänkte jag väl berätta lite vad som har hänt den senaste tiden. Hänt ganska mycket så nu kör vi! 
 
Ja,innan det lilla breaket så berättade jag för er att jag ska börja träna för Lars (Lasse) . Ja så det gör jag varannan onsdag i ridhus några km härifrån. Jättekul att få komma ut med han lite då och då. Komma hemifrån där man alltid tränar. Jag har tränat några gånger för honom nu och har lärt mig massor. Vi har kommit fram till att Stormen inte riktig lärt sig grunderna riktigt så det är mest det vi håller på med nu. 
 
Vänster galopp är ett stort problem medans backnigarna sitter som en smäck! Han är lite förvirrad när det gäller öppnor och slutor. Men vi tränar på. Det känns riktigt bra och verkar som att vi kliver ett steg fram då och då. Inte alltid men ni fattar. Ett steg fram bak och hit och dit man et ju aldrig med hästar ;) 
 
Jag har gått tillbaka till bett.Jag vet att jag har varit väldigt emot det och ville verkligen inte använda det men jag vill rida western och kunna tävla och då gäller det att Stormen liksom samarbetar med bettet. Ger efter och det är något man måste träna på länge. Jag rider inte alltid med bett asså när jag tränar men kanske någon skogsritt då och då tar jag gärna repgrimman som omväxling och jag känner att det funkar bra. 
 
Stormen har även varit hos vetrinären för någon vecka sen för att han började hosta när jag red och på morgonen när han kom ut i hagen. Det visade sig att han är allergisk mot dam så nu måste vi blöta höet , fodret osv. Han har även fått två olika medeciner nu i någon vecka men nu mår han bättre. 
 
I fredags var även massören här och tittade igenom Stormen och det visade sig att han hade något krux lite vart som helst. Så nu måste jag massera på en punkt på vänster sida av rumpan hans innan jag rider iväg och när jag kommer tillbaka efter ett ridpass måste jag backa han medans någon drar svansen och sidan en gång och höger och en åt vänster. Ganska enkelt. Så nu ska jag med att massera där och börja sätta igång honom efter att jag har varit sjuk 2 veckor så ska han börja stärka sig och bli bättre. Hon kommer tillbaka 29/1 och ser om han har blivit bättre. 
 
Oh.. skrivkramp .Jag har så himla mycket mer att berätta för er men då blir det för mycket . Fast det redan är mycket. Aja . Ni kommer fatta och hänga med . Mycket skrivet, nu mycket gamla bilder fulla av minnen ♥
Åhh sommar !  pussohej
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback