När vi vänder hem

 
Morsningkorsning,
 
Idag blev det en uteritt på travbanan i mörkret och kylan. Usch ryser. Men det gick ganska bra idag. När jag skirttade fram var han en segklump men sen när jag började köra lite tempoväxlingar ås vaknade han till lite. Värmde upp fast jag frös sen så körde jag lite skänkelvikningar över vägen vänster höger vänster osv. Han flyttade sig väldigt bra åt höger men lite kluriga mot vänster. Han fick inte riktigt med rumoan åt vänster. Måste tränas på!
 
Sen så galopperade jag med hela långa tyglar och sen saktade jag av ganska snabbt och höll tyglarna i en hand och bara av auotomatik så spände jag åt med benen och rörde med sporrarna i magen på han för att han skulle sänka sig och gå i form. Över min förväntan så här han ner huvudet och fin form. Jag blev helt chockad och prövade igen och igen. Jag öste beröm över honom och nu fattar jag verkligen. Nu börjar formen sitta och att han fattar vad han ska gö. Det var verkligen ett steg framåt och flinar fortfarande. 
NU när jag väl ska försöka igen eller visa någon kommer det inte gå men jag såg och kände det iallafall . Amazing!
 
Stormen så himla taggad för ett ridpass.. eller?! ;)
pussohej
 

Kommentarer
Postat av: leavanny.blogg.se

Så snygg häst!

Svar: Tack så jättemycket! Stormen hälsar även ;) Kram
wildstormwind.blogg.se

2014-01-08 @ 20:32:07
URL: http://leavanny.blogg.se/
Postat av: Molly

Har en utmaning till dig på bloggen!;)

Svar: Spännande ska kika! :D
wildstormwind.blogg.se

2014-01-08 @ 20:53:45
URL: http://nordwest.blogg.se
Postat av: Elin Ringqvist

Måste säga att din header är otroligt fin, är ganska förälskad i skäckar.

Svar: Vad roligt att du tycker det!Det är superduktiga Molly Wiström på www.nordwest.blogg.se som har gjort den.
Ja älskar skäckar med ! ;) Kram
wildstormwind.blogg.se

2014-01-08 @ 22:45:00
URL: http://ringqvistelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback